Якщо доходи виплачуються підприємцю

  ДФС нагадує про те, що під час нарахування фізичній особі – підприємцю чи самозайнятій особі доходу від здійснення підприємницької або незалежної професійної діяльності, суб'єкт господарювання, який нараховує (виплачує) такий дохід, податок на доходи у джерела виплати не утримує на підставі відповідних документів, які підтверджують зв’язок доходів з вищеназваними видами діяльності.

  Суми доходу, які отримують підприємець чи самозайнята особа відображаються у Податковому розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку (форма № 1ДФ) в періоді нарахування вказаного доходу у графі 3а "Сума нарахованого доходу" із зазначенням ознаки доходу «157» незалежно від того, виплачені такі доходи у періоді нарахування чи ні. Графа 3 "Сума виплаченого доходу" заповнюється у періоді фактичної виплати податковим агентом доходу від здійснення підприємницької або незалежної професійної діяльності підприємцю чи самозайнятіій особі.

 

  Чи сплачуються податки з допомоги на лікування

  ДФСУ у листі від 19.08.2016р. № 18024/6/99-99-13-02-03-15 надала роз’яснення стосовно оподаткування коштів, які надаються як допомога на лікування та медичне обслуговування працівника за рахунок коштів його роботодавця. Так, за наявності відповідних документів, що підтверджують цільовий характер надання грошових коштів на оплату лікування, такі кошти, згідно з нормами пп. 165.1.19 п. 165.1 ст. 165 Податкового кодексу, не включаються до складу оподатковуваного доходу фізичної особи. Підтвердними документами можуть бути документи, що підтверджують потребу фізичної особи - платника податку в лікуванні та медичному обслуговуванні (зокрема, наявність та характеристики хвороби платника податку), документи про надання медичних послуг, що ідентифікують лікувальний заклад та громадянина, якому надаються такі послуги, обсяги та вартість таких послуг: договори, платіжні та розрахункові документи, акти надання послуг, інші відповідні документи залежно від необхідного лікування або медичного обслуговування, хвороби та її стану.

 

  Алгоритм подання документів для включення до нового Реєстру неприбуткових установ та організацій

  ДФСУ в листі від 25.08.2016р. №28602/7/99-99-15-02-01-17 довела алгоритм дій органів ДФС щодо направлення запитів неприбутковим організаціям, порядок та способи подання неприбутковими підприємствами, установами та організаціями документів для включення їх до Реєстру та порівняльний аналіз відповідності структури кодів ознак неприбутковості до кодів, що визначені Положенням про Реєстр неприбуткових установ та організацій, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.01.2013 р. № 37, який для зручності наведено у таблиці.

 

  Про наслідки реалізації пального без реєстрації

  Законом України від 24 грудня 2015 року № 909-VIII "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році" до Податкового кодексу України (далі - Кодекс) внесені зміни та доповнення щодо накладення штрафів у випадку: здійснення суб'єктами господарювання (далі - СГ) операцій з реалізації пального без реєстрації таких суб'єктів платниками акцизного податку у порядку, передбаченому Кодексом (п. 117.3 ст. 117 Кодексу); порушення порядку реєстрації акцизних накладних та розрахунків коригування до таких акцизних накладних в Єдиному реєстрі акцизних накладних (далі - ЄРАН) (ст. 1202 Кодексу). Факт реалізації суб’єктом господарювання пального без реєстрації його платником акцизного податку може бути встановлено як камеральною перевіркою (за даними Єдиного реєстру податкових накладних), так і документальною перевіркою, відповідно, штрафи, встановлені п. 117.3 ст. 117 Кодексу, застосовуються за результатами таких перевірок. Так, згідно з п. 117.3 ст. 117 Кодексу здійснення СГ операцій з реалізації пального без реєстрації таких суб'єктів платниками акцизного податку у порядку, передбаченому Кодексом, - тягне за собою накладення штрафу на юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців у розмірі 100 відсотків вартості реалізованого пального. Крім того, наслідком нереєстрації платником акцизного податку з реалізації пального є порушення ним граничних термінів реєстрації акцизних накладних / розрахунків коригування до акцизних накладних в ЄРАН, встановлених ст. 231 Кодексу, та/або відсутності з його вини зареєстрованих акцизних накладних / розрахунків коригування до акцизних накладних в ЄРАН. Підстави та розміри штрафів, які мають бути застосовані до платника податків за порушення ним порядку реєстрації акцизних накладних та розрахунків коригування до таких акцизних накладних в ЄРАН, встановлено ст. 1202 Кодексу. Сплата штрафів, які застосовані відповідно до п. 117.3 ст. 117 та ст. 1202 Кодексу, здійснюється на бюджетні рахунки за кодом класифікації доходів бюджету 14021900 (Пальне).

 

  Завершення імпортної операції без увезення товару на територію України

  Відповідно до статті 2 Закону України від 23.09.1994 року №185 "Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті", строк та умови завершення імпортної операції без увезення товару на територію України визначаються у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України за погодженням з Національним банком України. Отож, згідно з п. 3 Порядку, який затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 05 грудня 2007 року № 1392 та п. 3.6 Інструкції про порядок здійснення контролю за експортними, імпортними операціями, затвердженої постановою Правління Національного банку України від 24 березня 1999 року №136, імпортна операція резидента без увезення товару на територію України вважається завершеною та знімається банком з контролю за наявності однієї з таких умов:

  • зарахування виручки, одержаної від нерезидента, на рахунок резидента в уповноваженому банку в разі продажу нерезиденту товару за межами України;
  • подання документів, що підтверджують використання резидентом товару за межами України на підставі договорів (контрактів, угод), інших форм документів, що застосовуються в міжнародній практиці та можуть уважатися договором.

 

  Оновлено звітність з прибутку представництв нерезидентів

  ДФС України у листі від 02.09.2016р. №29468/7/99-99-15-02-01-17 повідомила особливості подання та складання Розрахунку податку на прибуток нерезидентів, які провадять діяльність на території України через постійне представництво. Зокрема, подання Розрахунку здійснюється за формою та в порядку, затвердженими наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2016р. №544 "Про затвердження форм та Порядку розрахунку податку на прибуток нерезидентів, які провадять діяльність на території України через постійне представництво", починаючи з декларування за 3 квартали 2016 року. Порядком визначено складання розрахунків двох видів:

  Розрахунок податку на прибуток нерезидента, який провадить діяльність на території України через постійне представництво, на підставі окремого балансу фінансово-господарської діяльності;

  Розрахунок податку на прибуток постійного представництва нерезидента, визначеного шляхом застосування до суми отриманого доходу коефіцієнта 0,7 .

  Звертаємо увагу, що до розрахунків додано новий додаток ВД "Відомості про доходи (прибутки), звільнені від оподаткування на підставі міжнародного договору України", який має подаватися у випадку, коли нерезиденти мають право на звільнення від оподаткування відповідно до міжнародного договору України окремих видів доходів, які отримуються через постійне представництво.

  Крім цього, під час складання розрахунків передбачено заповнення додатків:

  • додаток ВП "Розрахунок податкових зобов'язань за період, у якому виявлено помилку";
  • додаток ПН "Розрахунок (звіт) податкових зобов'язань нерезидентів, якими отримано доходи із джерелом їх походження з України".

  Сектор організації роботи Могилів-Подільської ОДПІ ГУ ДФС у Вінницький області