Увага! Щодо направлення декларацій про майно, доходи, витрати і зобов'язання фінансового характеру за 2015 рік .

  ДФС України листом від 18.03.2016 року №9303/7/99-99-17-05-01-17 у зв’язку із надходженням численних звернень з органів виконавчої влади звернень з питань направлення декларацій про майно, доходи, витрати і зобов'язання фінансового характеру за 2015 рік у межах компетенції , повідомила наступне.

До початку роботи електронної системи подання та оприлюднення декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, суб’єкти декларування зобов’язані подавати Декларації відповідно до ст. 12 Закону України від 07 квітня 2011 року №3206-УІІ «Про засади запобігання і протидії корупції» (далі - Закон №3206). Частиною дев'ятою ст.12 Закону передбачено проведення перевірки достовірності відомостей, зазначених суб’єктами декларування у Декларації. Така перевірка згідно з п. 5 Порядку здійснення перевірки достовірності відомостей, зазначених у декларації, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 13.03.2015 №333, здійснюється як апаратом ДФС, так і територіальними органами (державними податковими інспекціями) за місцем проживання (податковою адресою) суб’єкта декларування. При цьому безпосередньо апаратом ДФС здійснюються перевірки на підставі отриманих копій Декларацій виключно суб’єктів декларування, перелік яких визначено п.п. 1 п. 5 Порядку, інших суб’єктів декларування - територіальними органами ДФС за місцем проживання (податковою адресою) суб’єкта декларування. Відповідно до ст. 45 Податкового кодексу України податковою адресою платника податків - фізичної особи визнається місце її проживання, за яким вона береться на облік як платник податків у контролюючому органі. Тому, враховуючи наведене, з метою зменшення бюджетних витрат, для здійснення перевірки достовірності зазначених у Декларації відомостей відповідний орган протягом десяти днів з дня одержання декларації необхідно надсилати її копію: до апарату ДФС - суб’єктів декларування, перелік яких визначено п.п. 1 п. 5 Порядку; до територіального органу ДФС за місцем проживання (податковою адресою) суб’єкта декларування інших суб’єктів декларування. Одночасно інформуємо, що адреси територіальних державних податкових інспекцій головних управлінь ДФС в областях та м. Києві розміщено на веб-порталі ДФС (www.sfs.gov.ua).

  Проценти банку на депозитні кошти – податок 18%

  Законом України від 24 грудня 2015 року № 909-VIII "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році" з 1 січня 2016 року встановлено ставку податку на доходи фізичних осіб для пасивних доходів в розмірі 18 відсотків. Тобто, дохід платника податку у вигляді процентів, нарахованих на суму вкладного (депозитного) банківського рахунка, включається до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку та з 01.01.2016 року оподатковується за ставкою 18 відсотків. До набрання чинності Закону № 909 ставка податку для пасивних доходів, у тому числі нарахованих у вигляді процентів, становила 20 відсотків.

  Про розподіл податкового кредиту сільськогосподарськими підприємствами

  ДФС України листом від 14.03.2016 №8763/7/99-99-19-03-02-17 у зв’язку із надходженням численних звернень платників податків за результатами заповнення та подання податкової звітності з ПДВ за січень 2016 року, щодо порядку розподілу сільськогосподарськими підприємствами – суб’єктами спеціального режиму оподаткування податкового кредиту при придбанні товарів/послуг для використання в операціях з постачання зернових і технічних культур, продукції тваринництва та іншої сільськогосподарської продукції, роз’яснила особливості заповнення податкової звітності з податку на додану вартість.

  Компенсація земельного податку не є об’єктом оподаткування ПДВ

  Відносини, пов'язані з орендою землі, регулюються Земельним та Цивільним кодексами України, Законом України від 06 жовтня 1998 року № 161-XIV "Про оренду землі", законами України, іншими нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до них, а також договором оренди землі. Договір оренди землі - це договір, за яким орендодавець зобов'язаний за плату передати орендареві земельну ділянку у володіння і користування на певний строк, а орендар зобов'язаний використовувати земельну ділянку відповідно до умов договору та вимог земельного законодавства. Іноді, під час укладання договорів оренди земельних ділянок, суб’єкти господарювання - власники земель обумовлюють у договорах оренди, окрім орендної плати, ще й компенсацію за понесені витрати зі сплати земельного податку. Далі у орендодавців виникають питання щодо включення до бази оподаткування ПДВ компенсації земельного податку, отриманої від орендаря. Пунктом 185.1 статті 185 Податкового кодексу встановлено, що об'єктом оподаткування ПДВ є, зокрема, операції платників податку з постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України. Постачання послуг - це будь-яка операція, що не є постачанням товарів, чи інша операція з передачі права на об'єкти права інтелектуальної власності та інші нематеріальні активи чи надання інших майнових прав стосовно таких об'єктів права інтелектуальної власності, а також надання послуг, що споживаються в процесі вчинення певної дії або провадження певної діяльності (підпункт 14.1.185 пункту 14.1 статті 14 Кодексу). Отож, операція з надання земельної ділянки в оренду згідно з договором оренди землі для орендодавця є об'єктом оподаткування ПДВ та оподатковується ПДВ у загальновстановленому порядку за ставкою 20 відсотків. Оскільки сплата орендодавцем земельного податку та отримання компенсації від орендаря за понесені витрати зі сплати земельного податку не є операцією з постачання послуг для цілей оподаткування податком на додану вартість, кошти, які надходять орендодавцю у вигляді компенсації з оплати земельного податку, до бази оподаткування не включаються та податком на додану вартість не оподатковуються.

  До уваги державних службовців центральних органів виконавчої влади та інших органів державної влади

  Акредитований центр сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС забезпечує безкоштовними послугами електронного цифрового підпису суб’єктів декларування, яким відповідно до ЗУ від 14.10.2014 року № 1700-VII «Про запобігання корупції» необхідно подати декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, шляхом її заповнення на офіційному веб-сайті Національного агентства з питань запобігання корупції. Послуги ЕЦП надаються суб’єктам декларування відповідно до пункту 5.5 Регламенту Акредитованого центру сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС. З метою включення до посилених сертифікатів суб’єктів декларування реєстраційного номеру облікової картки платника податків до Реєстраційних карток необхідно вносити РНОКПП та додавати до комплекту реєстраційних документів завірену власноручним підписом копію облікової картки платника податків. За наявності у паспорті громадянина України РНОКПП відповідно до вимог Положення про реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків, затвердженого наказом Міндоходів від 10.12.2013 №779, замість копії картки платника податків може бути подана копія сторінки паспорта громадянина України з відповідною відміткою, засвідчена підписом власника. Якщо через релігійні переконання фізична особа відмовилась від РНОКПП, до Реєстраційних карток необхідно вносити серію та номер паспорту, а до комплекту реєстраційних документів додати копію сторінки паспорту з відміткою про таку відмову, засвідчену підписом власника.

  Про окремі особливості визначення критеріїв контрольованої операції для цілей трансфертного ціноутворення

  Господарською операцією для цілей трансфертного ціноутворення є всі види операцій, договорів або домовленостей, документально підтверджених або непідтверджених, що можуть впливати на об’єкт оподаткування податком на прибуток підприємств платника податків, зокрема, але не виключно: операції з товарами, такими як сировина, готова продукція тощо; операції з надання послуг; операції з нематеріальними активами, такими як роялті, ліцензії, плата за використання патентів, товарних знаків, ноу-хау тощо, а також з будь-якими іншими об’єктами інтелектуальної власності; фінансові операції, включаючи лізинг, участь в інвестиціях, кредитах, комісії за гарантію тощо; операції з купівлі чи продажу корпоративних прав, акцій або інших інвестицій, купівлі чи продажу довгострокових матеріальних і нематеріальних активів. Таке визначення встановлено підпунктом 39.2.1.4 п.п. 39.2.1 п. 39.2 ст. 39 Податкового кодексу України. Відповідно до підпунктів 39.2.1.1 та 39.2.1.2 п.п. 39.2.1 п. 39.2 ст. 39 Кодексу для цілей нарахування податку на прибуток підприємств контрольованими операціями є: господарські операції, що впливають на об'єкт оподаткування сторін (сторони) таких операцій, що здійснюються платниками податків з пов'язаними особами - нерезидентами; зовнішньоекономічні господарські операції з продажу товарів через комісіонерів – нерезидентів; господарські операції, що впливають на об'єкт оподаткування платника податків, однією із сторін яких є нерезидент, зареєстрований у державі (на території), що включена до переліку держав (територій), затвердженого Кабінетом Міністрів України. Підпунктом 39.2.1.7 п.п. 39.2.1 п. 39.2 ст. 39 Кодексу визначено, що господарські операції, передбачені підпунктами 39.2.1.1 – 39.2.1.3 і 39.2.1.5 п.п. 39.2.1 п. 39.2 ст. 39 Кодексу, визнаються контрольованими, якщо одночасно виконуються такі умови: річний дохід платника податків від будь-якої діяльності, визначений за правилами бухгалтерського обліку, перевищує 50 мільйонів гривень (за вирахуванням непрямих податків) за відповідний податковий (звітний) рік; обсяг таких господарських операцій платника податків з кожним контрагентом, визначений за правилами бухгалтерського обліку, перевищує 5 мільйонів гривень (за вирахуванням непрямих податків) за відповідний податковий (звітний) рік. Таким чином, визначальною умовою для визнання операцій контрольованими є вплив таких операцій на об’єкт оподаткування податком на прибуток підприємств платника податків. З урахуванням зазначеного, сума наданих (отриманих) кредитів, депозитів, позик, поворотної фінансової допомоги, а також суми внесених (отриманих) у грошовій формі інвестицій не враховуються при визначенні вартісного критерію контрольованих операцій для цілей трансфертного ціноутворення. При цьому, сума нарахованих процентів (дивідендів) за такими операціями підлягає врахуванню при визначенні вартісного критерію контрольованих операцій. Крім того, у розрахунку вартісного критерію враховуються суми наданих (отриманих) інвестицій, внесених (отриманих) у відмінній від грошової форми, безповоротної фінансової допомоги та отриманих дивідендів. Інформація із зазначеного питання розміщена у підкатегорії 137.03 категорії 137 розділу «Запитання-відповіді з Бази знань» Загальнодоступного інформаційно-довідкового ресурсу, який знаходиться на головній сторінці офіційного веб – порталу Державної фіскальної служби України.

  Законодавчі вимоги до форми і змісту фіскальних касових чеків – у наказі Мінфіну

  З метою виконання вимог Податкового кодексу України, ЗУ "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг", удосконалення нормативно-правових актів, пов'язаних із застосуванням реєстраторів розрахункових операцій, МФУ наказом від 21.01.2016р. №13 затвердило Положення про форму та зміст розрахункових документів, Порядок подання звітності, пов'язаної із використанням книг обліку розрахункових операцій (розрахункових книжок), та форму Звіту про використання книг обліку розрахункових операцій (розрахункових книжок)". Особливу увагу звертаємо на законодавчі вимоги щодо форми фіскального касового чеку, який повинен містити такі обов'язкові реквізити: 1)найменування господарської одиниці; 2)адресу господарської одиниці; 3)для СГ, що зареєстровані як платники ПДВ, - індивідуальний податковий номер платника ПДВ, який надається згідно з Кодексом; перед номером друкуються великі літери "ПН"; 4)для СГ, що не є платниками ПДВ, - податковий номер або серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які мають відмітку у паспорті про право здійснювати будь-які платежі за серією та номером паспорта), перед яким друкуються великі літери "ІД" (ідентифікаційні дані); 5)якщо кількість придбаного товару (обсяг отриманої послуги) не дорівнює одиниці виміру, - кількість, вартість придбаного товару (отриманої послуги); 6)вартість одиниці виміру товару (послуги); 7)назва товару (послуги); 8)літерне позначення ставки ПДВ праворуч від надрукованої вартості товару (послуги) (для СГ, що зареєстровані як платники ПДВ); 9)позначення форми оплати (готівкою, електронним платіжним засобом, у кредит, тощо) та суму коштів за цією формою оплати; 10)загальну вартість придбаних товарів (отриманих послуг) у межах чека, перед якою друкується слово "СУМА" або "УСЬОГО"; 11)для СГ, що зареєстровані як платники ПДВ, - окремим рядком літерне позначення ставки ПДВ, розмір ставки ПДВ у відсотках, загальну суму ПДВ за всіма зазначеними в чеку товарами (послугами), на початку рядка друкуються великі літери "ПДВ"; 12)для СГ роздрібної торгівлі, що здійснюють реалізацію підакцизних товарів та зареєстровані платниками акцизного податку (СГ, що зареєстровані платниками іншого податку, крім ПДВ), - окремим рядком розмір ставки такого податку, загальну суму такого податку за всіма зазначеними в чеку товарами (послугами), на початку рядка друкується назва такого податку. У реквізиті "Акцизний податок" його назва наводиться згідно з Кодексом. За потреби дозволяється використовувати скорочення; 13)порядковий номер касового чека, дату (день, місяць, рік) та час (година, хвилина) проведення розрахункової операції; 14)фіскальний номер реєстратора розрахункових операцій, перед яким друкуються великі літери "ФН"; 15)напис "ФІСКАЛЬНИЙ ЧЕК" та найменування або логотип виробника. Наказ № 13 набрав чинності з 11 березня п.р. - дня його офіційного опублікування в «Офіційному віснику України». Вимоги до форми і змісту фіскальних касових чеків у частині відображення інших податків, крім ПДВ, не поширюються на розрахункові документи, що друкуються РРО, версії внутрішнього програмного забезпечення яких включені до Держреєстру ЕККА та комп'ютерних систем, до дня набрання чинності цим наказом.

  В.о.начальника Крижопільської ОДПІ Л.С.Сузанська