Як відомо, 1 липня 2017 року спливає термін для неприбуткових організацій з перереєстрації статутів згідно нових вимог українського податкового законодавства. Оскільки цей процес і процедура не для всіх є зрозумілими, зокрема, щодо того, які суттєві моменти необхідно врахувати громадським організаціям, щоб залишитися в реєстрі неприбуткових організацій про ці питання на прес-конференції в Департаменті інформаційної діяльності та комунікацій з громадськістю облдержадміністрації розповіла начальник відділу державної реєстрації друкованих ЗМІ та громадських формувань Управління державної реєстрації головного територіального управління юстиції у Вінницькій області Аліна Єрохіна .

  Відповідно до статті 15 Закону України “Про об’єднання громадян”, зміни до статутних документів зареєстрованих об'єднань громадян підлягають обов'язковій реєстрації.

  Постановою Кабінету Міністрів України від 13 липня 2016 року №440 затверджено Порядок ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій, включення неприбуткових підприємств, установ та організацій до Реєстру та виключення з Реєстру.

  За словами Аліни Єрохіної відповідно до зазначеного порядку неприбутковим організаціям для включення до Реєстру неприбуткових установ та організацій необхідно в термін до 1 липня 2017 року привести у відповідність до вимог Податкового Кодексу свої установчі документи та у цей самий строк подати копії таких документів контролюючому органу, територіальному органу ДФС.

  «Для включення неприбуткової організації до Реєстру неприбуткових установ та організацій установчі документи громадських формувань повинні: містити заборону розподілу отриманих доходів (прибутків) або їх частини серед засновників (учасників), членів такої організації, працівників (крім оплати їх праці, нарахування єдиного соціального внеску), членів органів управління та інших пов’язаних з ними осіб, а також передбачати передачу активів одній або кільком неприбутковим організаціям відповідного виду або зарахування до доходу бюджету в разі припинення юридичної особи (у результаті її ліквідації, злиття, поділу, приєднання або перетворення)» - підкреслила Аліна Єрохіна.

  Порядок внесення змін визначається у статуті громадської організації. Ці питання повинні бути зазначені у статуті, адже вони відносяться до таких, що зазначаються обов’язково.

  Внесення змін до статуту громадської організації здійснюється вищим органом управління організації - з'їздом (конференцією) або загальними зборами організації. «На території Вінниччини зареєстровано близько 30 тисяч громадських формувань із яких 60-65 % уже провели зміни до статуту громадської організації» - зазначила Аліна Єрохіна.

  Для довідки: Реєстрація змін до статуту громадської організації на першому етапі здійснюється у порядку, визначеному Положенням про порядок легалізації об’єднань громадян, що затверджений Постановою Кабінету Міністрів України №140 від 26 лютого 1993 року.

  Відповідно до п.12 Положення, для реєстрації змін, що вносяться до статутних документів об’єднання громадян, до реєструючого органу подаються:

  1. заява про реєстрацію зазначених змін, підписана уповноваженим представником;
  2. протокол з’їзду (конференції) або загальних зборів з рішенням про внесення змін до статуту (положення);
  3. статут (положення) в двох примірниках з унесеними змінами;
  4. оригінали свідоцтва про реєстрацію об’єднання громадян та його статуту (положення).

  У разі внесення до статутних документів змін, що пов’язані із зміною місцезнаходження об’єднання громадян, додатково подаються документи, які підтверджують місцезнаходження такого об’єднання.

  За результатами розгляду заяви про реєстрацію змін приймається у термін, передбачений для розгляду заяви про реєстрацію об’єднання громадян, рішення про реєстрацію змін з виконанням відповідної позначки на титульному аркуші статуту (положення) або про відмову в їх реєстрації.

  Таким чином, для реєстрації чи надання відмови у реєстрації змін до статуту громадської організації встановлені такі ж терміни, як і для реєстрації організації.

  Зокрема, заява про реєстрацію місцевої громадської організації розглядається у 3-денний строк після надходження документів. Рішення про реєстрацію або відмову в ній заявнику повідомляється не пізніше наступного робочого дня після його прийняття. Заява про реєстрацію всеукраїнської та міжнародної громадської організації розглядається протягом одного місяця після надходження документів. Рішення про реєстрацію або відмову в ній заявнику повідомляється письмово в 10-денний строк після його прийняття.

  У разі зміни назви, місцезнаходження вищого статутного органу, мети об’єднання громадян реєструючий орган видає нове свідоцтво про реєстрацію такого об’єднання.

  Про зміну своєї назви об’єднання громадян зобов’язане після реєстрації змін опублікувати відповідне оголошення в засобах масової інформації.

  Відповідно до пункту 1 Постанови Кабінету Міністрів „Про порядок справляння і розміри збору за реєстрацію об’єднань громадян” №143 від 26 лютого 1993 року реєстрація змін, що вносяться до статутних документів об’єднань громадян, проводиться безоплатно.