З проблемами в оформленні прописки і виписки зіштовхується чи мала кількість населення України. В Цій статті ми спробуємо докладно і конкретно зазначити всі нюанси даної процедури . Отож, згідно ст. 6 Закону України «Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання» кожен громадянин України, а також іноземець чи особа без громадянства, які постійно або тимчасово проживають в Україні, зобов’язані зареєструвати своє місце проживання.

  З моменту прийняття Постанови Кабміну №207 «Про затвердження Правил реєстрації місця проживання та Порядку передачі органами реєстрації інформації до Єдиного державного демографічного реєстру» в Україні діють нові правила прописки і виписки. Це означає те, що з 4 квітня 2016 року повноваження з реєстрації / зняття з реєстрації місця проживання від Державної міграційної служби перейшли до органів місцевого самоврядування і Центрів надання адміністративних послуг (ЦНАП). У сільській місцевості функції з оформлення прописки / виписки виконують виконавчі органи сільських або селищних рад. У разі, якщо такі органи не створені, обов’язок по реєстрації громадян покладено на сільського голову. В основному терміни оформлення прописки, як правило не перевищують 30 днів.

  Порядок реєстрації передбачає особисте звернення до органу реєстрації або ЦНАП. Слід взяти до уваги те, що дитина, яка досягла 14 років, має право самостійно обирати собі місце проживання, тому при подачі документів на прописку її присутність обов’язкова. Якщо громадянин не може особисто звернутися до органів реєстрації для оформлення прописки то реєстрація за місцем проживання може бути проведена за зверненням законного представника (батьки, опікуни) або представника, який діє за дорученням.

  Для отримання прописки необхідно подати наступний пакет документів: заяву про реєстрацію місця проживання, квитанцію про сплату адміністративного збору, військовий квиток або посвідчення про приписку (для громадян, які підлягають взяттю на військовий облік або перебувають на військовому обліку), заяву про зняття з реєстрації місця проживання (у разі здійснення прописки одночасно з випискою за попередньою адресою), документи, що підтверджують право особи на проживання в квартирі, будинку. Це можуть бути документи на право власності, рішення суду про надання права користування житловим приміщенням, договір оренди або інші документи. У разі якщо таких документів немає, реєстрація може здійснюватися тільки за згодою власника житла (якщо власників кілька — за згодою всіх власників), документ, до якого вносяться відомості про місце проживання (паспорт громадянина України, тимчасове посвідчення громадянина України, посвідчення на постійне проживання; дозвіл на проживання, посвідчення біженця і т.п.)

  При реєстрації за згодою власника житла потрібна його особиста присутність при подачі заяви. Він повинен мати при собі документи, що засвідчують його особу та право власності на житло, в яке здійснюється прописка.

  Тепер розглянемо які документи потрібні для реєстрації прописки дитини. Перше що потрібно зробити – це подати заяву на оформлення прописки, додати оригінал і копія свідоцтва про народження, далі має бути квитанція про сплату адміністративного збору а також оригінал і копія паспорта того з батьків, до якого прописується дитина.Для реєстрації місця проживання дитини, яка не досягла 14 років, необхідна присутність обох батьків або нотаріально завірена згода батька (матері) на прописку дитини за новою адресою.Якщо в свідоцтво про народження відомості про батька внесені зі слів матері, необхідно надати оригінал і копію виписки з Державного реєстру актів цивільного стану про занесення інформації відповідно до ч. 1 ст. 135 Сімейного кодексу України.

  Лариса Гернеза, головний спеціаліст Піщанського бюро правової допомоги (вул. Центральна, 91, смт Піщанка, тел.: 2-11-30, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.)