За ініціативи голови райдержадміністрації Десятника П.П. та голови районної ради Чвалюка Д.Т., при сприянні облдержадміністрації відбулася інформаційна нарада за участю керівників районних бюджетних установ, структурних підрозділів райдержадміністрації, голів сіл, селищ, депутатів районної ради та сільських, селищних рад, директорів загальноосвітніх навчальних закладів по питаннях реформ та децентралізації в Україні.

  Про основні аспекти реформування первинної медичної реформи інформував Василь Дмитрович Желізняк – начальник Інформаційно – аналітичного центру медичної статистики Вінницької області.

  19 жовтня 2017 року Верховна Рада України ухвалила Закон України «Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення». Згідно цього Закону держава гарантує повну оплату згідно з тарифом за рахунок коштів Державного бюджету України надання громадянам необхідних їм медичних послуг, та лікарських засобів, що передбачені програмою медичних гарантій.

  У межах програми медичних гарантій держава гарантує громадянам надання:

  1. екстреної медичної допомоги;
  2. первинної медичної допомоги;
  3. вторинної (спеціалізованої) медичної допомоги;
  4. третинної (високоспеціалізованої) медичної допомоги;
  5. паліативної медичної допомоги;
  6. медичної реабілітації.
  7. медичної допомоги дітям до 16 років;
  8. медичної допомоги у зв’язку з вагітністю та пологами.

  Порядок надання первинної медичної допомоги:

  • відстеження стану здоров’я пацієнта включаючи базові фізикальні, лабораторні та інструментальні дослідження;
  • консультації щодо профілактики, діагностики, лікування хвороб, травм, отруєнь, патологічних, фізіологічних (під час вагітності) станів, а також щодо ведення здорового способу життя;
  • здійснення профілактичних втручань медичного спрямування, організація вакцинації відповідно до вимог Національного календаря профілактичних щеплень, скринінгу на найбільш поширені захворювання;
  • діагностика та лікування найбільш поширених хвороб;
  • супровід пацієнтів з хронічними захворюваннями;
  • надання невідкладної медичної допомоги в разі гострого розладу фізичного чи психічного здоров’я пацієнтам в режимі 24/7 ;
  • направлення пацієнта відповідно до його медичних показань для отримання вторинної (спеціалізованої) та третинної (високоспеціалізованої) медичної допомоги;
  • надання паліативної допомоги.

  В рамках ухваленої реформи охорони здоров’я, в Україні започатковують і нові підходи до лікування. Серед них – так звана електронна система реєстрації та ведення відносин лікаря та пацієнта. Іншими словами, це велика електронна база, до якої будуть занесені всі медичні заклади первинного рівня а також лікарі, які там працюють. Далі справа за самими пацієнтами, які повинні вибравши свого лікаря, підписати з ним Декларацію про вибір лікаря первинної медичної допомоги, яка також буде занесена в електронну систему eHealth. Термін підписання декларацій закінчиться у вересні 2018 року. Саме до цього часу, кожен повинен укласти договір з лікарем, якого він обрав, та бути зареєстрованим у електронній системі eHealth. Далі ж розпочнеться наступний етап, а саме, створення та ведення електронної медичної картки пацієнта.

  Про нові стандарти освіти в Україні згідно Закону України «Про освіту» інформувала Олена Кирилівна Дорош – начальник відділу загальної середньої та дошкільної освіти управління загальної середньої, дошкільної освіти та виховної роботи Департаменту освіти і науки облдержадміністрації.

  28 вересня 2017 року набув чинності Закон України «Про освіту».

  Документ запроваджує програму 12-річної повної загальної середньої освіти для початкової та профільної середньої освіти з вересня 2018 року, для базової середньої освіти з 1 вересня 2022 року.

  Повна середня освіта буде складатися з початкової освіти тривалістю 4 роки, базової середньої освіти тривалістю 5 років, яка надається в гімназії, та профільної середньої освіти тривалістю 3 роки, яка отримується в ліцеї, або в закладах професійної середньої освіти.

  Державна підсумкова атестація буде введена для рівня базової середньої освіти. Учні молодшої школи також будуть тестуватися, але з моніторинговою метою.

  Мовою освітнього процесу в закладах освіти є державна мова. Учням і студентам національних меншин і корінних народів гарантується право на навчання рідною мовою. А для його реалізації створюватимуться окремі класи.

  Окрім того, Закон визначає види освіти, форми здобуття освіти, структуру освіти, організаційно-правовий статус закладів освіти, встановлює автономію закладу освіти, управління закладом освіти, права і обов’язки засновника закладу освіти.

  Зокрема, директор навчального закладу призначається за конкурсом і матиме право очолювати школу максимум дві каденції, по 6 років кожна. Вчитель має академічну свободу, призначається та звільняється директором, самостійно обирає форму і місце проходження підвищення кваліфікації, проходить атестацію 1 раз на 5 років. Для вчителів запроваджується добровільна сертифікація. У випадку її успішного проходження — 20% надбавки до зарплати.

  Закон також удосконалює систему управління освітою, визначає вимоги до формування змісту освіти, врегульовує питання економічної діяльності закладів освіти.

  У ході наради були висвітлено питання щодо перспектив об’єднання територіальних громад та стан реалізації реформи децентралізації у Вінницькій області. За словами начальника організаційного відділу апарату облдержадміністрації Михайла Борисовича Затули, станом на 9 листопада 2017 року на території Вінницької області створено 33 ОТГ, які об’єднали 99 місцевих рад. На кінець 2017 року в області буде створено 34 ОТГ, що об’єднають 101 місцеву раду. Протягом 2015 – 2017 років в більшості ОТГ області створено опорні школи, відкрито центри: сімейної медицини, надання адміністративних послуг, відкриваються пожежно – рятувальні частини, створюються комунальні підприємства, реалізуються проекти за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на формування інфраструктури об'єднаних територіальних громад.

  Значну методичну та консультативну підтримку громад в процесі об’єднання надає Вінницький відокремлений підрозділ установи «Центр розвитку місцевого самоврядування».

  Як зазначив експерт з муніципальних послуг підрозділу установи «Центр розвитку місцевого самоврядування» Віталій Анатолійович Швець, що об’єднання громад дає більш ширші можливості для розвитку. А саме: отримати повноваження і ресурси; зміцнювати власну матеріально-технічну базу, енергозбереження; розвивати інфраструктуру; залучати інвестиції; здійснювати благоустрій населених пунктів; будувати водогони, лінії вуличного освітлення, тротуари; створювати комунальні підприємства; надавати соціальні послуги. Зросла державна підтримка на розвиток територіальних громад та розбудову їх інфраструктури. В 2017 році на інфраструктуру ОТГ області виділено субвенцію в сумі 45,7 млн. грн.

  Державна фінансова підтримка на реалізацію інвестиційних програм і проектів регіонального розвитку на 2018 рік: 8,1 млрд. грн. – за рахунок коштів ДФРР; 1,9 млрд. грн. – субвенція на формування інфраструктури об‘єднаних територіальних громад; 1 млрд. грн. – на реалізацію заходів, спрямованих на розвиток системи охорони здоров‘я у сільській місцевості; у складі спеціального фонду державного бюджету створюється Державний дорожній фонд – 32,6 млрд. грн., у т. ч. обсяг субвенції місцевим бюджетам – 11,4 млрд. грн., (Вінницька область – 685,8 млн. грн.).

  Віталій Анатолійович зазначив, що поняття децентралізація є не новим для України та спростував міф про завмирання сіл, які об’єднуються, навівши вичерпні приклади щодо масштабного розвитку громад.

  Начальник відділу методології та організації бюджетного процесу в об’єднаних територіальних громадах управління бюджетної політики Департаменту фінансів облдержадміністрації Олександр Васильович Іванишин інформував про фінансову сторону бюджетної децентралізації. За 10 місяців 2017 року до загального фонду бюджету області надійшло власних і закріплених доходів в сумі 5262,1 млн. грн., що становить 88,0% плану на рік, затвердженого місцевими радами. До бюджету Піщанського району надійшло 38,032 млн. грн. доходів загального фонду, що становить 99,6% плану на рік (15 місце по області) та 116,5% до плану на 10 місяців. Збільшились надходження власних і закріплених доходів загального фонду на 44,0%. Виконано всі бюджети сільських та селищних рад. Що стосується бюджетної децентралізації, то найбільший відсоток приросту доходів загального фонду в об’єднаних територіальних громад (44,9%), надходження доходів загального фонду по податку на доходи фізичних осіб збільшились на 55,8 %, що більше середньообласного рівня на 6,1%, плата за землю – на 35,4%, що більше середньообласного рівня на 15,1%, єдиного податку – на 45,2%, що більше середньообласного рівня на 9,2%. Наявні фінасові ресурси дозволяють об’єднаним територіальним громадам утримувати в належному стані бюджетну сфери, а також спрямовувати значні кошти на розвиток громад.

  Дане питання виявило жвавий інтерес присутніх. До обговорення питання децентралізації долучилися голова районної ради Чвалюк Д.Т., перший заступник голови райдержадміністрації Денисов Д.Д., голова с. Рудницьке Ткачук В.М., директор КП побутового обслуговування громадян «Побутовець» Бойко І.В., депутат Піщанської селищної рад Гальчинський М.І., начальник ДРП філії Томашпільський «Райавтодор» ДП Вінницький «Облавтодор» Жердецький А.І., начальник фінансового управління райдержадміністрації Студенянська Т.Г., голова Студенянської ОТГ Кирнасівський О.П.

  В заключному слові голова райдержадміністрації Десятник П.П. підвів підсумки наради, зауваживши, що реформи – це завжди важко, а разом з тим – це один з важливих процесів для покращення життя та стійкого економічного зростання. І однією з найважливіших реформ, яку повинна здійснити Україна - є реформа місцевого самоврядування. Цей процес набрав досить великих обертів та є незворотним. Ми дійшли до того моменту, коли маємо приймати відповідні рішення. Тому необхідно зробити все від нас належне, щоб наш район пройшов усі ці зміни з мінімальними фінансовими та матеріальними втратами. Ми говорили це раніше, і говоримо зараз, що найбільш оптимальним варіантом для Піщанського району є створення однієї об’єднаної територіальної громади. Щоб зберегти цю територію, жити в історичних межах, які склалися, ми маємо згуртуватися та пройти весь цей час разом. Сьогодні, як підтверджує практика, спроможність починають отримувати тільки чисельні громади.