Особи, які провадять незалежну професійну діяльність, формують та подають самі за себе до органів доходів і зборів Звіт один раз на рік до 01 травня року, що настає за звітним періодом. Звітним періодом для них є календарний рік. Для членів фермерських господарств, якщо вони не належать до осіб, які підлягають страхуванню на інших підставах, звітними періодами є календарні місяці, які формуються та відображаються у річній звітності, що подається до 01 травня року за результатами фінансового року.

  Якщо останній день строку подання Звіту припадає на вихідний, святковий чи інший неробочий день, останнім днем подання Звіту вважається перший після нього робочий день. Оскільки граничний термін подання Звіту припадає на 30 квітня 2019 року (вівторок), який є неробочим днем, крім цього, 01 травня 2019 року є святковим днем, то граничним терміном подання Звіту для зазначених платників за 2018 рік буде 02 травня 2019 року (четвер). Нагадаймо, Звіт подається за формою визначеною Наказом Міністерства фінансів України від 15.05.2018 №511 «Про внесення змін до Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» зі змінами та доповненнями. Наказом затверджено уніфіковану форму Звіту для всіх категорій платників. З 01серпня 2018 року всі категорії платників подають до органу доходів та зборів Звіт згідно з таблицею 1 за формою № Д5 згідно додатка 5 із зазначенням типу форми «початкова». Особи, які провадять незалежну професійну, зазначають у Звіті код категорії застрахованої особи «9», члени фермерського господарства - категорії застрахованої особи «4». Слід відмітити, що члени фермерських господарств звіт не подають та звільняються від сплати за себе єдиного внеску, якщо вони отримують пенсію за віком або є особами з інвалідністю, або досягли віку, встановленого ст.26 Закону №1058, та отримують відповідно до закону пенсію або соціальну допомогу. У разі самостійного визначення бази нарахування єдиного внеску зазначеною категорією платників єдиний внесок підлягає обов’язковій сплаті. Звертаємо увагу платників, що за неподання, несвоєчасне подання, подання не за встановленою формою звітності щодо єдиного внеску, подання недостовірних відомостей, особи, які провадять незалежну професійну діяльність, та члени фермерських господарств несуть фінансову відповідальність, а особи, які провадять незалежну професійну діяльність, несуть також і адміністративну відповідальність відповідно до Кодексу України про адміністративні правопорушення. Докладніше в листі Державної фіскальної служби України від 12.04.2019 р. №12340/7/99-99-13-02-01-17

  З 2 травня вступають у дію нові рахунки для сплати ЄСВ

  З 2 травня 2019 року вступають у дію нові небюджетні рахунки 3719, відкриті на ім’я територіальних органів Державної фіскальної служби України, для сплати коштів єдиного внеску та фінансових санкцій у зв’язку з проведенням реорганізації територіальних органів ДФС. Звертаємо увагу, що до 26.04.2019 діють старі рахунки 3719, відкриті на ім’я територіальних органів Державної фіскальної служби України. Нагадаємо, що відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України «Про перенесення робочих днів у 2019 році» від 10.01.2019 № 7-р у квітні поточного року вівторок 30 квітня перенесено на суботу 11 травня, тобто останній день сплати нарахованих податкових зобов’язань з податків і зборів припадає на вихідний день 30 квітня 2019 року. Нормами податкового кодексу України не передбачено перенесення термінів слати податків і зборів (п.57.1 ст.57 Кодексу), тому сплату нарахованих поточних податкових зобов’язань необхідно здійснити не пізніше 26 квітня 2019 року.

  До відома громадян, які отримували подарунок чи успадковували майно

  Завершується останній місяць деклараційної кампанії. Крижопільське управління ГУ ДФС у Вінницькій області в черговий раз нагадує про важливість та необхідність вчасного подання Декларації про майновий стан і доходи, отримані у 2018 році. Особливу увагу, при цьому, мають звернути громадяни, які протягом минулого року отримували подарунок чи успадковували майно і, разом із тим, не звільнялися від сплати податку на доходи фізичних осіб. Насамперед зауважимо, що пільгу з оподаткування мають лише члени сім’ї дарувальника першого та другого ступенів споріднення. До них відносяться батьки, чоловік або дружина, діти такої фізичної особи, у тому числі усиновлені, рідні брати та сестри, її баба та дід з боку матері і з боку батька, онуки. Нарахування, утримання та сплата до бюджету податку на доходи фізичних осіб здійснюється у порядку, визначеному ст. 168 Податкового Кодексу. У разі нотаріального посвідчення договорів дарування чи успадкування, нарахований податок на доходи фізичних осіб громадянин сплачує до відповідного бюджету за місцем нотаріального посвідчення такого договору. Слід пам’ятати і про необхідність у цьому випадку сплати військового збору за ставкою 1,5% вартості отриманого в подарунок або успадкованого майна. Отож не баріться. Відповіді на всі питання щодо необхідності декларування доходів, отриманих у 2018 році, можна отримати у Центрах обслуговування платників за місцем своєї реєстрації.

  До уваги виробників РРО, центрів сервісного обслуговування РРО та суб’єктів господарювання – власників РРО!

  Затверджені нові порядки ведення реєстру екземплярів реєстраторів розрахункових операцій (реєстр екземплярів РРО) та реєстру центрів сервісного обслуговування реєстраторів розрахункових операцій (реєстр ЦСО). Відповідний наказ Міністерства фінансів України від 13.02.2019 № 64 набирає чинності з дня його офіційного опублікування (орієнтовно 19.04.2019). Змінами, зокрема, передбачено, що реєстрація РРО буде здійснюватись за спрощеною процедурою. Достатньо однієї заяви, яка матиме спрощену форму і її можна подати електронній формі без додатків. При цьому при реєстрації РРО виробник (постачальник) має внести відомості щодо: - екземпляра РРО, який ним поставлений для введення в обіг, – до реєстру екземплярів РРО; - центру сервісного обслуговування (ЦСО), якому надається право здійснювати технічне обслуговування та ремонт такої моделі РРО відповідно до укладеного з виробником договору, – до реєстру ЦСО. У свою чергу ЦСО має направити до ДФС в електронній формі повідомлення про укладення із суб’єктом господарювання – власником РРО договору про технічне обслуговування та ремонт реєстраторів розрахункових операцій. До початку реєстрації РРО його власник має надіслати (подати) до контролюючого органу повідомлення про об’єкти оподаткування, об’єкти пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність, у якому надати інформацію про господарську одиницю, де буде застосовуватись РРО. Порядок та строки подання повідомлення визначені наказом Мінфіну від 09.12.2011 №1588. Отже, спрощення реєстраційної процедури забезпечується за рахунок запровадження електронного обміну документами між усіма суб’єктами відносин у сфері застосування РРО (виробник РРО, ЦСО, суб’єкт господарювання, ДФС) та взаємодії інформаційних ресурсів фіскальної служби. У рамках здійснення заходів, спрямованих на спрощення процедури реєстрації РРО, запровадження двох електронних реєстрів – реєстру екземплярів РРО та реєстру ЦСО, ДФС розроблено нові електронні форми документів та створено нові сервіси в Електронному кабінеті, які працюють у тестовому режимі до набрання чинності наказом №64. Це дозволяє виробникам (постачальникам) подавати заяви для наповнення відповідних реєстрів, а ЦСО – повідомлення про укладені договори. Інформаційні повідомлення про запроваджені сервіси розміщені у відкритій частині Електронного кабінету у розділі «Новини». Після завершення етапу тестування у зв’язку із набранням чинності наказом № 64, виробникам (постачальникам) необхідно буде подати заяви для наповнення реєстрів у порядку та строки, встановлені зазначеним наказом. Обмін заявами та повідомленнями між виробниками (постачальниками) та ДФС, між ЦСО і ДФС, між ДФС та суб’єктами господарювання здійснюватиметься в електронній формі із застосуванням кваліфікованих електронних підписів (КЕП). Заяви про включення до реєстрів екземпляру РРО/ЦСО та повідомлення ЦСО можуть підписуватись уповноваженими особами виробників (постачальників) або ЦСО, яким делеговано право підпису електронних документів та направлені повідомлення про надання інформації щодо електронного цифрового підпису в електронному вигляді за формою, встановленою Порядком обміну електронними документами з контролюючими органами. Заяви для реєстрації РРО можуть бути підписані та подані представником суб’єкта господарювання за умови наявності документів, що посвідчують його особу та підтверджують надані йому повноваження, а також виконання вимог щодо електронної ідентифікації у випадку подання заяви у електронній формі. Наказом № 64 визначений період (два місяці) та особливості первинного формування і наповнення реєстру екземплярів РРО. Так, ДФС протягом двох місяців, наступних за місяцем набрання чинності цим наказом, формує реєстр, включає до нього екземпляри РРО, які зареєстровані в органах ДФС і перебувають в експлуатації. Виробники (постачальники) протягом трьох місяців подають заяви про включення до реєстру всіх екземплярів РРО, поставка яких була здійснена до набрання чинності наказом № 64. Протягом трьох місяців для первинної реєстрації РРО, які не включені виробниками до реєстру екземплярів РРО, власники повинні будуть додавати до заяви паспорти (формуляри) таких РРО та паспорти модема (у разі застосування зовнішнього модема), а також копії документів, які підтверджують факт купівлі або безоплатного отримання РРО у власність, іншого документа, що підтверджує право власності або користування РРО. Первинне наповнення реєстру ЦСО інформацією здійснюватиметься на підставі заяв виробників (постачальників) протягом двох місяців після набрання чинності наказом № 64. Водночас ЦСО, який укладає договір про технічне обслуговування та ремонт РРО, що вперше буде реєструватись в органах ДФС, на момент укладання такого договору має бути включений до реєстру ЦСО. Звертаємо увагу, що до набрання чинності наказом № 64 правові відносини між суб’єктами відносин у сфері застосування РРО під час реєстрації РРО регулюються наказом Мінфіну від 14.06.2016 № 547. Починаючи з дня набрання чинності наказом № 64, реєстрація РРО здійснюватиметься за новими правилами у такій послідовності: - виробник РРО включає ЦСО до реєстру ЦСО; - виробник РРО включає екземпляр РРО до реєстру екземплярів РРО; - ЦСО надсилає електронне повідомлення про укладений договір з власником РРО до контролюючого органу за місцем реєстрації РРО; - суб’єкт господарювання – власник РРО подає заяву про реєстрацію РРО; - ДФС направляє до ЦСО довідку про резервування фіскального номера (дійсна три дні); - ЦСО вводить РРО в експлуатацію та направляє до контролюючого органу, де проводиться реєстрація РРО, акт введення в експлуатацію та довідку про опломбування РРО; - ДФС видає реєстраційне посвідчення. Наголошуємо, що усі ці процедури здійснюються в електронній формі із застосуванням КЕП. За бажанням суб’єкти господарювання можуть подати заяву про реєстрацію РРО у паперовій формі та отримати реєстраційне посвідчення у паперовій формі. ДФС рекомендує усім учасникам відносин у сфері застосування РРО: - ознайомитись з текстом наказу № 64; - звернутись до будь-якого АЦСК (за необхідності) для отримання кваліфікованого сертифіката відкритого ключа – керівнику юридичної особи /фізичній особі-підприємцю, а у разі делегування права підпису документів, пов’язаних з реєстрацією РРО, ведення реєстрів – уповноваженій особі/представнику; - укласти Договір про визнання електронних документів між суб’єктом господарювання (юридичною особою або фізичною особою) та органом ДФС шляхом приєднання до нього на підставі Заяви про приєднання до договору про визнання електронних документів та подання Повідомлення про надання інформації щодо електронних цифрових підписів із інформацією щодо сертифікатів осіб, відповідальних за подання документів, пов’язаних з реєстрацією РРО, веденням реєстру екземплярів РРО та реєстру ЦСО; - провести всі інші необхідні підготовчі процедури, наприклад – оформлення тестових заяв, повідомлень, інвентаризацію договорів, укладених між виробниками та ЦСО та між ЦСО та суб’єктами господарювання – власниками РРО, тощо; - виробникам РРО провести інвентаризацію екземплярів РРО, відомості щодо яких необхідно внести до реєстру екземплярів РРО згідно з вимогами порядку, визначеного наказом № 64.

  Начальник Крижопільського управління ГУ ДФС у Вінницькій області Л. Сузанська Галина Густенко 26819